עורך דין פלילי המתמחה בייצוג נוער

. . . . . ינואר 22, 2023קטגוריות: עורך דין נוער

בין אם אתם הורים ובין אם אתם נערים, עליכם לדעת כי עורך דין פלילי נוער נמצא שם כדי להגן על האינטרסים שלכם ולוודא כי אתם מסוגלים להשיג את הצדק המגיע לכם. עורך דין נוער יוכל לספק לך את כל המידע הדרוש לך על מנת לקבל את ההחלטות הנכונות למצבך.

מהו חוק הנוער?


לעתים קרובות צעירים אינם מודעים לזכויותיהם. אפשר לכפות עליהם וידויים. הם עלולים להישלח לכלא. חשוב שמערכת המשפט לנוער תהיה נפרדת ממערכת המשפט הפלילי למבוגרים. זה צריך להדגיש שילוב מחדש.

ל-בית המשפט יש קבוצה של עקרונות מפתח שינחו את החלטותיו. חיוני שהעקרונות הללו ישמשו בצורה המתאימה ביותר. עקרונות אלה כוללים את הדברים הבאים:

בית המשפט חייב להיות מבוסס על מידתיות. עבירות חמורות יותר אמורות להביא לתוצאות חמורות יותר. אם עונש אינו פרופורציונלי לחומרת העבירה, אין זה מתקבל על הדעת. באופן דומה, אמצעים השיקומיים חייבים להיות בפרופורציה לחומרת העבירה.

בית המשפט שואף לקדם השתלבות מחדש בחברה ולהפחית את ההסתמכות על כליאה. הוא גם מכיר בדאגותיהם של הקורבנות.

בית המשפט הציג רפורמות גדולות בהוראות המעצר לפני משפט. התיקונים הפחיתו את מורכבות ההוראה ויצרו פרשנות עקבית יותר של ההוראות. בנוסף, בית המשפט הציג מטרות ענישה למבוגרים. זה סיפק לצעירים הזדמנויות גדולות יותר לשיקום.

בית המשפט גם חוקק מספר צעדים אחרים כדי לטפל בחששות לגבי מערכת המשפט לנוער. צעדים אלו כללו את ביטול תהליך ההעברה. יתרה מכך, הוא עודד מעורבות של קורבנות.

מהם בתי משפט לנוער?


המכונה לעתים קרובות בתי משפט לילדים, בתי משפט לנוער עוסקים במקרים של נאשמים קטינים שהואשמו בפלילים. ברוב המקרים, השופט יחליט אם יש לשחרר את הקטין להוריו, לאומנה או לכלוא.

זכותו של נער לעורך דין היא הכרח ברור. אבל, מדינות רבות בחרו לספק לבני נוער את הזכות למשפט חבר מושבעים.

האו"ם לקח על עצמו את המשימה של רפורמה במערכת המשפט לנוער. הם מאמינים שצריך להגן על טובת הנער על ידי עונשים פחות חמורים ויותר הזדמנויות להשתלבות מחדש. הם גם הציעו מודל צדק משקם המשלב מגוון רחב של אמצעים משפטיים ותרבותיים.

בין ההיבטים החשובים ביותר של זכויותיו של נער הם הגישה שלו לעורך דין והיכולת לזמן עדים. בניגוד למבוגרים, קטינים אינם רשאים להפקיד ערבות בבית משפט. במדינות מסוימות, רישום של נער יכול להישאר בתיק במשך שנים. לכך עשויה להיות השפעה שלילית על יכולתם לקבל עבודה או להירשם לתוכניות להשכלה גבוהה.

דיון במעצר הוא הפעם הראשונה שילד יופיע בבית משפט לנוער. הדיון הזה הוא כמו העמדה לדין בבית משפט פלילי. על התובע להוכיח שהאישומים תקפים. ניתן לעצור את בני הנוער למשך יום או יומיים עד שניתן יהיה לקבוע האם יש לשחררם להוריהם או לא.

הליכי טיפול במקרה של קטינים


הסכמה מדעת תמיד הייתה חלק חיוני מיחסי רופא-מטופל. לפיכך, על הרופאים לוודא שהם מקבלים אישור מקטינים לפני תחילת הטיפול.

ישנם חוקים רבים המסדירים הליכי טיפול רפואי לקטינים. החוק משתנה ממדינה למדינה. עם זאת, מדינות רבות מעניקות מספר זכויות חשובות לקטינים, לרבות הסכמה לטיפול רפואי. יתרה מכך, בית משפט עשוי להיות מוטל לקבוע את האפוטרופסות החוקית של קטין.

ברוב המדינות, גיל הבגרות נחשב לגיל 18. במקרים מסוימים, ילד עשוי להשתחרר, למרות שהוא עדיין מתחת לגיל 18. חלק מהמדינות דורשות להודיע להורים אם ילדם נבדק חיובי ל-HIV. במקרים אחרים, אפוטרופוס רשאי לתת את ההרשאה הנדרשת לטיפול בקטין.

ההיבט החשוב ביותר באפשרויות הבריאות לקטינים הוא הבטחת קבלת הטיפול הדרוש להם. אם הורה מסרב להעניק טיפול, המדינה רשאית להגיש תביעה לביטול ההחלטה.

פיסת המידע החשובה ביותר שעל ספק לאסוף היא האם הקטין בוגר מספיק כדי להשתתף בטיפול ביעילות. רמת בגרות של לפחות 15 היא כלל אצבע טוב. כמו כן, כדאי שההורה ילווה את הקטין לפגישה הראשונה.